keskiviikkona, maaliskuuta 08, 2006

On suoran toiminnan hetki

Näin viikonloppuna unta, että oli kevät ja meillä ensi-ilta ja Jonne kulki alasti kaupungilla markkinoimassa esitystämme.

Viime yönä näin unta, että generaattorin pihalla oli lipputanko, jonne piti nostaa Suomen lippu aina kun harjoiteltiin. Ja voi pojat, mehän harjoiteltiin. Koko yön minä yritin kirjoittaa tänne bloggeriin, mutta teksti aina hävisi jonnekin, eikä ikinä päivittynyt ja kaikki oli hirveän pettyneitä ja vihaisia sen takia minulle. Ja niin, me ei enää tutkittu poliittista teatteria vaan vanhoja valokuvia. Ja minä olin koko ajan ihan pulassa.

Hyvä nähdä kauniita unia.

Minä palasin taas sekuntiksi käymään kotona, huomenna takaisin Kajaaniin ja suoraan Ristijärvelle. Harmittaa tosi paljon, kun myöhästyn niistä harjoituksista neljä tuntia. No, sellaista se välillä on.

Minua vaivaa samanlainen joku, niin kuin Elinaakin, etten minä ajattele, kerkiä tai halua, niitä asioita mistä esityksessä puhumme. Enemmän tuo koskee kakkosta. Tuon puoliskon teksteissä tuntuu olevan sellaisia asioita, mitä ei edes haluaisi enempää pohtia. Jollain tasolla minä tunnen tuon kakkosen olevan itselleni vaikea, ja se varmaan juuri siksi, että en halua tunnustaa niitä asioita itselleni mistä puhumme, mitä teemme. Niin, ehkä minun pitäisi vaan alkaa ajattelemaan.

Saanko muuttua teinibimboksi joka pilistelee amis-poikien (sori Juho) kanssa kauppakadulla ja juon koko ajan vaan kaljaa enkä enää ajattele mitään sen enempää kuin että onko kulmakarvat hyvin?

Hauska kommentti äitiltä tänään. Se sanoi, että hyvä kun minulla on tuo teatteriharrastus niin en koko ajan vain lue koulujuttuja. Minua vähän hymyilytti tuon kommentin jälkeen.

k.

2 Comments:

Anonymous Anonyymi said...

juu-u. yksi tie tähän ajattelun vaikeuteen voisi olla se, että ajattelee ensisijaisesti ja tarkasti ne asiat, mitä itse sanoo, ja paneutuu muuhun problematiikkaan sitten sen jälkeen ja niin pitkälle kuin voimat riittävät. -eino

12:55 ip.  
Anonymous Anonyymi said...

Niin, mutta se auttaa vaan ehkä hetkeksi (tai siksi, kunnes esitykset on ohi ja kuopattu). Kun kai tämä maailmakin pitää joskus oikeasti kohdata. Ehkä joskus.
k.

7:01 ip.  

Lähetä kommentti

<< Home